Deus Absconditus

Uitasem de Arghezi, dar l-am redescoperit recent pe un forum. Cu o poezie care exprimă o mai veche frustrare de-a mea. Enjoy.

Nu-ţi cer un lucru prea cu neputinţă
În recea mea-ncruntată suferinţă.
Dacă-ncepui de-aproape să-ţi dau ghes,
Vreau să vorbeşti cu robul tău mai des.

De când s-a întocmit Sfânta Scriptură
Tu n-ai mai pus picioru-n bătătură
Şi anii mor şi veacurile pier
Aci sub tine, dedesubt, sub cer.

Când magii au purces după o stea,
Tu le vorbeai – şi se putea.
Când fu să plece şi Iosif,
Scris l-ai găsit în catastif
Şi i-ai trimis un înger de povaţă –
Şi îngerul stătu cu el de faţă.
Îngerii tăi grijeau pe vremea ceea
Şi pruncul şi bărbatul şi femeea.

Doar mie, Domnul, veşnicul şi bunul,
Nu mi-a trimis, de când mă rog, nici-unul…

8 gânduri despre „Deus Absconditus

  1. Gândeam și eu uneori: la ce a mai făcut urechea dacă nu ne șoptește măcar ceva din când în când?
    Și dacă aproapele meu (prefix)-istul trece nesimțitor pe lângă șanțul în care cad de două ori pe zi pe cine să mă mai bazez atunci?
    Când primesc un răspuns-două trec și pe la tine să le las 🙂

  2. Deci pina la urma totul depinde de felul cum interpretăm tăcerea din jur. 🙂

    Unul vede în ea iubirea (”va tacea in dragostea Lui”), altul abandonul sau inexistența.

    Oricît de tîrziu, te aștept cu răspunsurile acelea. 🙂

  3. Un zvon doar în fugă trecut pe la ureche:
    mi se întâmplă să am uneori senzația că mi-a vorbit dar de fiecare dată simt că pierd ceva. O fi ungerea cu mir de pregătire pentru înmormântare?

    Mai există pierderea puterii când un anonim se atinge de mine crezând că sunt…El. O mai studiez pe asta

  4. Alonewithothers are un articol azi care spune aproape tot ce as spune eu despre ce ar insemna pentru mine a fi crestin.
    Pe mine m-a ajutat sa aflu ca nu sunt singur in coltul asta de vedere. Nu ca ce spune ar fi nou dar e spus mereu ca pentru aliens nu pentru noi, pe la altare.
    Pana sa-mi spuna ceva mai clar Shefu voi incerca in continuare sa execut aproape orbeste Imitatio Christi, singura avere reala lasata de canon pentru mine.

    Have a nice evening

  5. Azi am aflat că sunt de fapt în închisoare și tot ce pot face e să montez piese de teatru, să desenez, să ascult muzică și să-mi fac planuri de viitor pentru când voi ieși.
    Între timp mai ies la vorbitor și discut cu vizitatori imaginari. Printre e sigur și Dumnezeu numai că nu vrea să se dea gol gardienilor.
    Așa gândesc eu azi.

  6. usor de zis, greu de facut. 🙂
    cred ca ierarhia asta inima/ratiune tine de structura interioara a fiecaruia si nu prea sta in puterea noastra sa o schimbam.

  7. Mai construiesc și eu câte un castel din piese de Lego așteptând sentința.
    Gardienii sunt bine mersi în continuare.
    All good out there?

Lasă un răspuns

