Deborah 13

Un documentar BBC3 despre Deborah Drapper, 13 ani, care a fost crescută de familie într-un mediu „steril”, departe de ispitele și păcatele lumii înconjurătoare. De văzut, mai ales dacă sînteți părinți.

11 gânduri despre „Deborah 13

  1. L-am vazut in ziua in care a fost transmis. Scena cu monologul pe banca in care se intreaba si apoi se asigura ca pacatele ei sunt iertate si apoi nu pare chiar sigura si incepe sa planga, m-a coplesit.
    Ma intreb daca e vorba de prostie pur si simplu sau trufie in stare pura (la parinti ma refer). Sa decizi pentru copiii tai, care vorba lui Khalil Gibran nu sunt ai tai, sa traiasca in pustie sociala e greu de inghitit rational

  2. Daca-mi permiteti o completare la comentariul precedent, e greu de inghitit si cu inima, nu doar rational… In plus, ce fel de parinte este acela ce ‘se bucura’ sau are inima ‘in liniste’ cind copilul sau se duce seara de seara la culcare cu gindul ca este „wicked, wretched”, visind la iad si la posibila sa ‘evitare’? Mi-e teama ca cele mai adinci si nevindecabile depresii provin cel mai adesea din izolarea, mai mult sau mai putin (auto)impusa, din vremurile copilariei…

  3. thisisnotme: dar daca ii lasi sa faca ce vor, nu inseamna ca decizi ptr ei? Daca tu le oferi parintilor doua alternative, ori „prostie pur si simplu” ori „trufie in stare pura”, n-ai inteles mai nimic din documentar. Pur si simplu te alturi unui grup plin de prejudecati care ii critica pe cei care au alte prejudecati.

    Oana: ma bucura grija ta ptr educatia fetei. Mie mai mila mi-e de restul fetelor, alea care incep prin a se minti ca „sunt ok”, dupa care se vor lasa inselate de alcool, baieti, scoala, etc.

  4. marius B
    1.prejudecati are tot omul, e adevarat, numai ca unii nu recunoaste 🙂
    2.alea nu erau alternative ci doar variante
    3.am inteles multe da nu e timp amu
    4.nu am vorbit de varianta „sa-i lasi sa faca ce vor”
    5.m-am referit clar doar la decizia de a-i creste izolati de societate (fara sa ma leg de credinta lor sau de educatia care pare foarte frumoasa chiar)
    6. sa-mi spui unde-i grupul ala ca nu stiu cui m-am alaturat
    7. mi s-a facut somn…

  5. thisisnotme:
    1. toti are, in afara de mine
    2. dupa exprimare, erau singurele variante
    3. bine ca ai timp sa scuipi comentarii
    4.5. da-mi o varianta in care parintii nu decid ptr copiii lor
    6. se numeste „grupul celor plini de prejudecati care ii judeca pe altii cu prejudecati diferite de ale lor” 🙂
    7. somn usor

  6. Dlui Marius B. (daca imi ingaduiti un fel de completare/raspuns):
    Sunt sigura ca ati inteles perfect ce am scris.
    Nu educatia fetei, desprinsa parca dintr-un mic rai, cu binecuvintata pace, armonie, iubire si indelung studiu, ma ingrijoreaza.
    Izolarea, insa, da. De ORICE natura ar fi ea. Pentru ca stiu prea bine si ce efecte poate avea.

  7. Mi se pare un adevărat noroc, pentru noi, faptul că fiul risipitor nu a avut astfel de părinţi. Dar, dacă Dumnezeu ar fi aplicat modelul ăsta pe Adam şi Eva, nici n-ar mai fi contat.

  8. Oana: de acord. Nici eu nu sunt incantat de o astfel de educatie. Pe mine ma deranjau doar parerile care curg intr-o singura directie.

  9. Marius B
    Hai sa-ti arat ca am inteles ce vrei sa spui numai ca nu eram decis daca sa mai scuip sau nu.Desi tu n-ai inteles ce am spus eu. Eu sunt de vina ca vorbesc romaneste.
    Vrei sa spui ca parintii sunt responsabili pentru educatia copiilor si nu pot fi facuti vinovati ca le-au transmis credintele si convingerile lor. (N-ai spus chiar asa dar traduc). Sunt mai mult decat de acord.
    In rest ai scuipat acuze pentru ce n-am facut.
    Repet (nu stiu de unde am atata rabdare azi btw): singurul lucru care ma deranjeaza este decizia lor de a se izola (si copiii deci) de lumea reala. Desi nu e problema mea si eu nu vad decat ce dau astia la televizor.
    Viata lor (si a mea) e mai mult decat ce se vede…

Lasă un răspuns

