Secretul misiunii

În decembrie 1547, cu cîțiva ani înainte ca primii misionari creștini să ajungă în Japonia, Francisc Xavier întîlnește la Mallaca un nobil japonez pe nume Anjiro. Acesta îi oferă informații despre cultura și obiceiurile țării sale. Francisc vede în samuraiul din fața sa un excelent interpret și mediator pentru viitoarea misiune în Japonia, ceea ce va și deveni. La finalul convorbirii, îi pune o întrebare. Mi-a plăcut răspunsul lui Anjiro.

„L-am întrebat dacă japonezii ar deveni creștini dacă l-aș însoți în țara lui. Mi-a răspuns că nu ar face asta imediat, ci mai întîi mi-ar pune o mulțime de întrebări ca să vadă ce știu. Mai presus de orice, vor vrea să vadă dacă viața mea corespunde cu învățătura mea.

Francisc Xavier

Mi-a amintit de cuvintele altui oriental:

Dacă creștinii ar trăi cu adevărat conform învățăturilor lui Christos, așa cum se găsesc în Biblie, întreaga Indie ar fi astăzi creștină.

Mohandas Gandhi


Un gând despre „Secretul misiunii

  1. Pingback: Articole interesante pe bloguri (2-8 martie) « Stiri Crestine - Fii un crestin informat!

Lasă un răspuns

