Despre singurătate

„Solitudinea nu survine din cauză că nu avem oameni în jurul nostru, ci mai degrabă din cauză că nu le putem comunica lucruri care nouă ni se par importante sau din cauză că socotim valabile gînduri care celorlalţi li se par improbabile. Solitudinea mea a început odată cu experienţa viselor mele precoce şi şi-a atins apogeul pe vremea cînd lucram la problema inconştientului. Cînd cineva ştie mai multe decît ceilalţi, devine singuratic.”

Carl Gustav Jung

5 gânduri despre „Despre singurătate

  1. cred ca odata cu pacatul din Eden ceva s-a rupt atat in comunicarea interpersonala cat si (mai ales) cea „pe verticala”. pe acest pamant nu cred ca vom putea elimina complet sentimentul singuratatii, chiar daca echivalentul ar fi un dor de cer.

  2. poate ca ma insel, dar citind zilele trecute, am simtit ca citatul acesta se reflecta intr’o oarecare masura in versetul biblic „inima isi cunoaste necazurile si nici un strain nu se poate amesteca in bucuria ei.” [proverbe 13.10]

    ~~~

    iar in alta ordine de idei [pentru ca nu stiu unde altundeva pot sa spun] imi place la blogul tau ca se poate comenta si nu se vede in lateral [intelegi cum zic?] deoarece, daca se comenteaza la articolele din trecut, trebuie sa cauti si cauti numai daca chiar te intereseaza. si mai ca scrisul ii miiic:) si scrisul meu de mina se simte foaaarte bine in scrisul asta electronic:))
    si o intrebare: pot sa mai preiau citate de aici [sau de pe „gindul zilei”] si sa le pun pe un alt forum pe care eu mai activez?

  3. nu cred ca te inseli. si mie mi se pare ca textul spune acelasi lucru,desi se rezuma la necazuri. dar si bucuriile sau alte trairi sint in mare masura solitare. chiar daca incerci sa le impartasesti, totusi nimeni nu le traieste si nu le intelege ca tine.

    inteleg. 🙂
    n-am activat afisarea comentariilor recente pentru ca se comenteaza destul de putin / rar si n-am vrut sa incarc pagina cu ele.

    scrisul mic vine de la tema aleasa, care mi-a placut cel mai mult din ce are de oferit wordpressul.

    sigur ca poti folosi orice citat [sau imagine, sau altceva].

Lasă un răspuns

