Safari 4 la prima vedere

A apărut versiunea beta a browserului de la Apple. Noutățile nu sînt de fapt decît integrarea unor facilități pe care alte browsere le oferă de multă vreme.

Top sites este o versiune redesenată în stil Mac OS X a paginii Speed Dial, oferită de Opera (și parcă există și un add-on pentru Firefox care face asta).

Au importat navigarea cover flow din iTunes pentru bookmarks și history. Deși e eye candy, pe mine nu mă prea impresionează genul asta de previzualizare a paginilor și nici nu prea îi vad utilitatea.E  drept că nici în iTunes prea nu-l folosesc.

Așezarea taburilor deasupra barei de navigație ar fi fost o mișcare interesantă, dacă nu ar fi făcut-o Chrome mai întîi.

În cele din urmă a apărut butonul „New Tab”, una din cele mai jenante lipsuri ale versiunilor anterioare. De asemenea, acum avem cîmpuri de căutare smart, care ne oferă sugestii pe măsură ce tastăm. Și zic că versiunea pentru Windows are acum un look care îl face să arate ca o aplicație nativă, ceea ce nu-s sigur că e un lucru bun :).

Una peste alta, deși nu vine cu noutăți reale (poate doar ca performanțe, n-am apucat încă să-mi dau seama daca lăudatul Nitro Engine este chiar de două ori mai rapid decît Chrome și la mare distanță de restul) versiunea 4 aduce Safari în rîndul lumii și arată mai bine. Nu cred că e cazul renunțării la Firefox, dar îi dau o șansă.

3 gânduri despre „Safari 4 la prima vedere

  1. si eu mi l-am pus pe PC sa vad cum arata. l-am folosit de proba de vreo doua ori. de fiecare data mi s-a inchis cu o eroare in timp ce faceam chestii banale (deschideam o pagina intr-un tab nou de exemplu). iar faza cu taburile deasupra intr-adevar e suparator de asemanatoare cu chrome. Oricum pentru PC, Safari inca nu cred ca e o varianta de luat in calcul, cel putin pentru mine. Pe Mac cred ca e dragut, dar cel mai mult mi-ar lipsi ceea ce face TabMixPlus, in firefox.

  2. l-am incercat si eu de ieri si merge bine. nu pot sa zic ca e vizibil mai rapid decit firefox, dar cu siguranta nu e mai prost.
    am gasit o chestie asemanatoare cu restore session, dar nu am reusit inca sa-l fac sa-mi deschida un bookmark in alt tab.

Lasă un răspuns

