Colecționarii de lumină

În timp ce mă gîndeam astăzi  să comand Noua Traducere în Limba Română a Bibliei, am numărat în bibliotecă nu mai puțin de șapte Biblii [versiuni diferite, desigur]. Și-mi aminteam că a fost o vreme cînd aveam de trei ori pe-atîtea, pînă am hotărît să mai răresc din ele. Pe de o parte pentru că internetul și/sau softurile de studiu biblic îmi oferă suficiente resurse, dar mai ales dintr-o dorință de a simplifica viața și de a împuțina obiectele pe care cu rîvnă de hîrciogi le strîngem, dar nu le folosim decît foarte rar. Și iată că iar s-au adunat șapte, iar eu sînt pe cale s-o cumpăr pe-a opta. Cred că e simptomatic pentru creștinismul contemporan. Iar Bibliile nu sînt decît vîrful aisbergului. Avem tone de literatură creștină, reviste, predici live, filmate sau înregistrate, posturi de radio, tv, etc. Cu cît folos pentru sufletul nostru, fiecare să judece singur. De fapt, postarea asta nu e despre Bibliile mele. Voiam doar să vă propun spre cugetare o povestire din Pateric, dintr-o epocă în care cuvîntul era mai rar, și poate de aceea mai prețuit:

La un călugar copist din pustia Sketis a venit un frate care l-a rugat să-i copieze o carte a Bibliei. Iar bătrînul, avînd mintea în contemplație, a sărit unele rînduri și n-a pus nici un semn de punctuație. Vrînd să le pună el, fratele a găsit pasaje lipsă și i-a zis batrînului: “Are părți lipsă, părinte.”

Bătrînul îi răspunde: “Mergi, fă mai întîi cele scrise și apoi vino să-ți scriu și restul.”

Un gând despre „Colecționarii de lumină

Lasă un răspuns

