din pateric

Au venit odata trei batrini la avva Achilas, unul dintre ei cu prost renume.

Un batrin i-a zis: „Avvo, fa-mi un navod.”

El a raspuns: „Nu.”

Al doilea a zis: „Fa-ti pomana, ca sa avem o amintire de la tine in minastire”.

El a raspuns: „N-am timp.”

Apoi, ii zice si fratele cu prost renume: „Avva, fa-mi si mie un navod, ca sa-l am din miinile tale.”

Batrinul a raspuns indata: „Tie am sa-ti fac.”

Ceilalti doi batrini l-au luat deoparte si l-au intrebat:

„Cum, noi te-am rugat sa ne faci si n-ai vrut, iar lui i-ai zis ca-i faci?”

Batrinul le zice:

„Pe voi v-am refuzat si nu v-am mihnit, pentru ca nu am timp. Acesta insa, daca-l refuz, va spune: <A auzit batrinul de pacatul meu si de aceea n-a vrut sa-mi faca.> Si indata rupeam legatura!

I-am ridicat sufletul, pentru ca un asemenea om sa nu fie coplesit de intristare.”

Lasă un răspuns

